Importanta hidratarii in timpul exercitiilor fizice

Importanta hidratarii in timpul exercitiilor fizice

Hidratarea adecvata in timpul exercitiilor este foarte importanta. Aportul corespunzator de lichide este esential pentru confort, performanta si siguranta. Studiile arata ca o pierdere de 2 sau mai multe procente din cantitatea de apa in timpul transpiratiei duce pe langa deshidratare la o capacitate redusa de pompare a inimii lucru care poate determina aparitia de crampe musculare, oboseala, ameteli si chiar a insolatiei pe vreme calduroasa.

Necesitatea de apa este mai mare la persoanele care practica un sport. O pierdere de 2% din apa corporala poate avea efecte negative asupra performantei fizice. Scaderea apei corporale cu 5% duce la epuizare, iar cu 7% – 10% poate fi fatala.

Apa este necesara pentru crestere, regenerarea celulelor si pentru desfasurarea activitatii fizice. In plus, apa contribuie la transportarea nutrientilor si energiei la celulele corpului si la eliminarea reziduurilor rezultate in urma metabolismului.

Setea este un semnal dat de organism, care se produce atunci cand pierderile hidrice sunt deja de 1 -2% din apa corporala, suficiente pentru a afecta performanta. Consumul de apa destinat doar potolirii setei poate sa nu fie suficient. Corpul are nevoie de 24 ore pentru a-si rehidrata complet celulele si pentru a redobandi maximul de performanta.
Deshidratarea este un pericol pentru sanatate, ducand la supraincalzirea corpului. Episoadele repetate de deshidratare pot afecta rinichii. Efectele deshidratarii sunt scaderea rezistentei si afectarea performantei fizice.

Bauturile care contin cafeina (de tipul Coca Cola) sunt intens promovate pentru faptul ca potolesc rapid setea. De fapt cafeina actioneaza ca un diurectic, marind excretia de urina, ceea ce duce la deshidratare. Nu consumati bauturi care contin cafeina inainte, in timpul sau dupa un antrenament.

Concluzie: bea minim 2 litri de apa zilnic si, pentru ca vii la miscare, nu ezita sa consumi apa de cate ori simti nevoia pentru a putea duce antrenamentul la bun sfarsit cu brio.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook