Makeup permanent: Sfaturi pentru Makeup Artists

Makeup permanent: Sfaturi pentru Makeup Artists

Profesionalism din toate punctele de vedere

I. Informarea corectă a clientelor

La acest capitol trebuie să ne gândim la toate variantele posibile, începând cu:

a. Durerea

Este absolut personalizată. Vor fi cliente care au pragul durerii mai mic şi cliente care vor rezista eroic. Din această cauză este indicat să le spunem de la bun început că nu vor avea o experienţă „wellness”. Intensitatea acestei dureri depinde de foarte mulţi factori: starea psihică actuală, hormoni, oboseală, şi nu în ultimul rând de zona tratată (maltratată…). Dar având în vedere rezultatul final, merită două ore de neplăcere pentru un machiaj impecabil de 2-3 ani.

b. Corecţiile

Un aspect foarte important în menţinerea clientelei (mai ales în această perioadă crizată) este informarea lor despre – şi dreptul de a reveni la – corecţie. Dacă după perioada de vindecare (3-4 săptămâni) nu este mulţumită de rezultatul operaţiunii, clienta are dreptul şi obligaţia de a reveni la corecţie – până la trei luni de la data primului tatuaj.

Cele mai multe greşeli se petrec atunci când promiteţi serviciu impecabil, fără nevoia corecţiei. Absolut greşit. Nu aveţi de unde şti nivelul de sângerare, cât de sensibilă va fi clienta, şi nu vă va lăsa să vă faceţi munca în mod profesionist.

Dacă este informată despre acest mic, dar foarte important amănunt, o va face să se simtă mult mai în siguranţă.

Dar aşa cum au drepturi, au şi obligaţii. Reuşita unei operaţiuni nu depinde în totalitate de profesionalismul nostru, ci în mare măsură de tratarea ulterioară a zonei lucrate. Trebuie să le informăm şi despre felul în care îşi vor îngriji rănile, ce unguente îşi vor administra, sfătuiri în ceea ce priveşte expunerea la raze UV (naturale sau artificiale) şi efectul lor asupra modificării cromatice a culorilor utilizate (ex.: un roz zmeuriu expus în prima lună la soare îşi poate schimba culoarea spre vineţiu).

Dar nu doar expunerea ulterioară la soare are efect negativ asupra tatuajelor. Trebuie să ştim că melanogeneza este activă încă aproximativ trei săptămâni după expunerea la soare. Deci, dacă o persoană care s-a expus la solar sau soare în ultimele 3 săptămâni înainte de a apela la serviciile noastre, are şanse ridicate de a i se modifica nuanţa tatuajului.

II. Predesenarea perfectă – răspundere estetică

„Perfect” este relativ. Ce vi se pare vouă perfect, nu înseamnă acelaşi lucru şi clientelor, dar trebuie să ajungem la un numitor comun. Clientele au tendinţa să exagereze în unele aspecte:

– buzele – le vor mult mai groase – cu tatuaj putem doar să le mărim optic – însă volum nu avem cum să le oferim

– sprâncenele – nu trebuie să uităm de regulile de bază a desenării sprâncenelor şi să ne ţinem cont de ele. Clientele şi aici au tendinţe de exagerare: prea apropiate, prea ascuţite, prea lungi.

Aici apar foarte multe neînţelegeri, ce vin aici din cauza exprimării incorecte din partea lor. Îşi doresc sprăncene în formă de acoperiş – spun ele. Ce înseamnă acest lucru: vor sprâncenele arcuite – arcuit nu înseamnă nici pe departe acoperiş de pagodă.

Obligaţia noastră este să le informăm asupra faptului să nu întotdeauna ce îşi doresc ating nivelul de „plăcut ochiului”, însă avem şi noi dreptul de a refuza dacă chiar nu putem ajungem la un consens.

III. Make-up permanent – cât mai aproape de natural

În principiu sunt două aspecte care au efect asupra machiajului permanent. Primul este trendul, a doilea pregătirea profesională a operatorului.

Pentru a obţine o armonie perfectă între vârsta, personalitatea şi aspectul cromatic al clientei, cosmeticiana trebuie să se documenteze în permanenţă pentru a fi la zi cu ultimele noutăţi în materie de estetică. Raportul dintre formă şi culoare nu este deloc de neglijat (sprâncenele: cele groase nu vor fi nicidecum de culoare închisă deoarece îngreunează arcada şi întunecă privirea).

Cred că nici o cosmeticiană nu îşi permite cliente nemulţumite. Doar de noi depinde câtă energie şi timp acordăm pentru specializare, practică, şi câţi bani investim în produse de calitate folosite în această frumoasă ramură a cosmeticii. Aceste trei componente sunt foarte importante şi în direct proporţionale cu numărul clientelor mulţumite care ies pe uşa salonului Dvs.

Machiajul permanent pe care îl realizăm împodobeşte cel puţin 3–5 ani faţa clientei! Un tatuaj făcut în grabă, greşit este o reclamă cât se poate de proastă. Dar dacă ne dăm semnătura pentru un lucru de calitate, de fiecare dată când se va uita clienta în oglindă, se va gândi cu drag şi recunoştinţă la noi.

Nu uitaţi: o clientă nemulţumită face mai multă antireclamă decât reclama pozitivă propagată de o clientă mulţumită.

Un articol de:

Judith Ardelean | cosmetician-linergist

  1. amalia morar amalia morar says:

    de mult timp vreau sa aduc la mine in salon si ,,make-up permanent”. Stiam de d-voastra, de la o prietena pe care ati tatuat-o, dar nu stiam ca faceti si cursuri + comercializare aparatura. Ma intereseaza.

line
footer
Powered by WordPress | Designed by Elegant Themes
  • RSS
  • Twitter
  • Facebook